Algemene voorwaarden

Op al onze diensten zijn de algemene vervoersvoorwaarden van toepassing zoals opgesteld door KNV Taxi welke u kunt downloaden en inzien onderaan deze pagina, daarnaast hebben we enkele aanvullende bestelvoorwaarden opgesteld om onze dienstverlening op correcte wijze te laten verlopen:

Reserveren/bestellen
Het reserveren c.q. bestellen van uw luchthavenvervoer kunt u zelfstandig online doen via het bestelformulier op onze website, hierbij kunt u zelf alle benodigde gegevens met zorg invullen en uw betaling voldoen middels o.a. creditcard en IDEAL. 

Het reserveren c.q. bestellen van uw luchthavenvervoer kunt u tevens telefonisch doen door contact met ons op te nemen op telefoonnummer: 0515 - 20 7000 (maandag t/m zondag van 07:00 uur tot 22:00 uur).

Het reserveren c.q. bestellen van uw luchthavenvervoer kan tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van vertrek


Annuleren
Wanneer u door welke reden dan ook de door u gedane reservering c.q. bestelling van taxivervoer wenst te annuleren kan dit kosteloos tot 24 uur van te voren. Wanneer u reeds de betaling voorafgaande aan de annulering heeft  voldaan zal deze 5 werkdagen aan u retour worden gestort. Indien u annuleert binnen de gestelde termijn van 24 uur heeft u geen recht op restitutie.  


Vluchtgegevens
Wanneer u online besteld bent u zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de correcte gegevens.
Airportservice Holland heeft niet de mogelijkheid om alle online bestellingen op correctheid te controleren en gaat uit van de door de passagier aangeleverde gegevens. Hierdoor zijn wij dan ook op geen enkele wijze aansprakelijk wanneer de door passagier ingevoerde gegevens incorrect blijken te zijn.

Wanneer u telefonisch besteld is Airportservice Holland verantwoordelijk voor het correct verwerken van de door passagier aangeleverde gegevens en heeft de mogelijkheid deze te controleren. Controleer deze gegevens zorgvuldig wanneer u van ons de ritbevestiging ontvangt. 

Indien u gegevens in uw online dan wel telefonische bestelling aantreft welke incorrect zijn meld dit dan z.s.m. maar uiterlijk 48 uur voor aanvang taxivervoer bij onze klantenservice op tel.nr: 0515 - 20 7000


Deeltaxi
Airportservice Holland heeft het recht meerdere ritten te combineren (geldt niet voor privévervoer en zakelijk vervoer). De rijtijd is maximaal 1,5 keer de rijtijd met een directe verbinding over de weg. De combinaties zullen altijd zo gemaakt worden dan deze op de route liggen om onnodig omrijden te voorkomen.


Privévervoer
Indien u niet gecombineerd wenst te worden en hierdoor een langere reistijd heeft van en/of naar de luchthaven maar de voorkeur heeft om rechtstreeks te reizen van uw ophaaladres naar de luchthaven of vica versa heeft u de mogelijkheid om te kiezen in ons bestelportaal voor 'privévervoer'. Hierbij betaald u een extra toeslag per reis ongeacht aantal reizigers van € 35,- en reist u alleen of met eigen reisgezelschap van/naar de luchthaven.


Ophaaltijd heenreis
De ophaaltijd welke u bij het online bestellen van uw taxivervoer heeft aangegeven zal zoveel als mogelijk worden aangehouden, dit zelfde geldt tevens voor de ophaaltijd welke u is medegedeeld bij telefonische bestellingen. Mocht het tijdstip waarop u van huis wordt opgehaald wijzigen dan wordt u uiterlijk 24 uur van te voren hierover door ons telefonisch geïnformeerd. Wijzigingen in de ophaaltijd kunnen door de planning uitgevoerd worden met als doel meerdere bestelde ritten beter op elkaar aan te laten sluiten en ten alle tijden te waarborgen dat alle passagiers tijdig voor aanvang van hun vlucht op de luchthaven aanwezig zijn.


Marge ophaaltijd
Wanneer u opgehaald wordt door een taxi van Airportservice Holland heeft deze een marge van te noemen een kwartier c.q. 15 minuten rondom het doorgegeven ophaaltijdstip is 15 minuten zowel ervoor als erna.

Voorbeeld: Wanneer u de taxi heeft besteld om 08:00 uur dan zal deze bij u arriveren tussen 07:45 uur en 08:15 uur

Wij verzoeken u dan ook vriendelijk altijd tenminste 15 minuten voor de bestelde tijd gereed te zijn voor vertrek
Indien een chauffeur verlaat is zal deze ten alle tijden telefonisch met u contact opnemen om de verwachte ophaaltijd aan u te vermelden. Indien de chauffeur geen contact met u heeft opgenomen en u 15 minuten na de geplande ophaaltijd niet aanwezig is, dient u direct contact op te nemen met 0515 - 20 7000


Bagage
Het vervoeren van één stuk (ruim)bagage en één stuk handbagage per betalende passagier is inbegrepen.
Het meenemen van extra bagage is mogelijk, mits dit vooraf is aangemeld en hiervoor ruimte is.
Voor extra bagage kan een extra toeslag worden opgelegd van € 25,- per artikel

Het meenemen van afwijkende bagage zoals ski's, surfplanken, fietsen en andere goederen is in beginsel niet mogelijk tenzij hier uitdrukkelijk toestemming voor is gegeven door Airportservice Holland. Het meenemen van afwijkende bagage kan uitsluitend in overleg en tegen extra vergoeding afhankelijk van de grootte en de hiervoor te arrangeren bagageruimte. Neem hiervoor contact op met onze centrale op: 0515 - 20 7000

Tijdens het vervoer blijft u als passagier verantwoordelijk voor uw eigen bagage, Airportservice Holland is dan ook niet aansprakelijk voor het zoekraken of beschadigen van uw bagage.


Vertragingen onderweg
Airportservice Holland kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen, die tot gevolg hebben dat u de vliegaansluiting mist. U kunt er echter verzekerd van zijn dat wij er alles aan zullen doen om dit te voorkomen.

Vertragingen onderweg zoals files, wegomleidingen, wegafsluitingen, weersinvloeden e.a. vallen dan ook onder de noemer van overmacht


Terugreis
Indien de tijd uw vlucht op de terugreis gewijzigd is hoeft u dit niet door te geven, aan de hand van uw vluchtnummer zal Airportservice Holland uw vlucht blijven traceren en rekenschap houden met eventuele wijzigingen. De chauffeur welke u komt ophalen neemt met u contact op om met u een locatie en tijd af te spreken. Normaliter zullen wij passagiers altijd ophalen bij vertrekhal 3 deur B, mocht dit afwijken zal de chauffeur u hierover informeren.

Voor privévervoer en zakelijke reizigers is het tevens mogelijk, tegen extra vergoeding, om gebruik te maken van de STA-balie op Schiphol. Na de vlucht meldt u zich dan bij deze balie welke zich bevind tegenover arrivals 4 en kunt u aldaar plaatsnemen in de wachtruimte. De STA-balie zal uw chauffeur informeren dat u klaar bent voor vertrek en deze zal binnen korte tijd u komen afhalen, de maximale wachttijd hiervoor is 30 minuten.

Bij aankomst op andere luchthavens dan Schiphol zal de chauffeur contact met u opnemen en naar eigen inzicht een trefpunt met u afspreken.


Kinderzitjes
Kinderzitjes, maxi cosi's, verhogers en andere hulpmiddelen voor het wettig vervoeren van minderjarige worden niet geleverd door Airportservice Holland. U dient zelf zorg te dragen voor correct en wettig vervoer van een iedere meereizende minderjarige. Wanneer u tevens uw retourreis bij ons heeft besteld biedt Airportservice Holland wel de mogelijkheid om deze tijdens uw reis uw kinderzitjes, maxi cosi's, verhoger en andere hulpmiddelen voor u te bewaren tegen vergoeding en weer mee te nemen voor gebruik tijdens uw terugreis
Kosten voor bewaring zijn € 5,- per artikel per dag


Wijziging vluchtnummer en/of datum van uw terugreis
Wijzigingen welke directe gevolgen hebben voor uw vlucht zoals datum en/of tijd van vertrek dan wel aankomst of wijziging van vluchtnummer(s) waardoor traceren nimmer mogelijk is dient u tijdig telefonisch te melden. Wijzigingen voor vertrek dient u uiterlijk 48 uur van te voren telefonisch te melden via 0515 - 20 7000

Wanneer wijzigingen binnen de gestelde termijn worden gemeld dient u dit z.s.m. te melden via 0515 - 20 7000 en zal per situatie bekeken worden wat de mogelijkheden zijn voor uw taxivervoer, houdt wel rekening met mogelijk extra kosten wanneer hiervoor extra middelen voor moeten worden ingezet. Bij wijzigingen als gevolg van vertraging of annuleringen van uw vlucht door de vliegtuigmaatschappij kunt u mogelijk deze kosten claimen bij deze betreffende vliegtuigmaatschappij of uw reisverzekering.

Indien u wijzigingen aan ons wenst door te geven vanuit het buitenland kunt u ons bereiken door te bellen naar ons telefoonnummer aangevuld met de landcode van Nederland, namelijk: 0031 515 - 20 7000


Betaling
Het vervoer dient bij online reservering te worden betaald middels de betaalomgeving in het bestelproces.
Betaling tijdens het bestelproces op de website kunt u doen middels o.a. creditcard en IDEAL.
Indien uw betaling nog niet door ons is ontvangen of wanneer u telefonisch uw taxivervoer besteld heeft dient u de betaling te voldoen aan de chauffeur middels pintransactie. Een ieder voertuig van Airportservice Holland of een ieder welke in opdracht van Airportservice Holland rijdt dient voorzien te zijn van een pinautomaat voor betaling van het openstaande saldo. 

ATTENTIE:
Uit veiligheidsoverwegingen en ter bescherming van onze chauffeurs is het niet mogelijk om te betalen met contante middelen, onze chauffeurs mogen dan ook geen contanten aannemen

Uitsluitend voor zakelijke clientèle is het tevens mogelijk om op rekening middels factuur te betalen


Vervoersvoorwaarden
Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is geregeld, zijn van toepassing de Algemene vervoersvoorwaarden en betalingscondities voor het taxivervoer welke u hieronder kunt downloaden en inzien


Algemene voorwaarden Taxi

De algemene voorwaarden welke van toepassing zijn op de uitvoering van onze taxidiensten zijn de algemene voorwaarden van KNV Taxi welke u hieronder middels de button 'download' kunt downloaden en inzien. 


Een overzicht van onze algemene voorwaarden zoals hierboven vermeld kunt u tevens downloaden en nalezen middels onderstaande button 'download'